A Magyar Nemzeti Bank és az ombudsman több ponton is átírná a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások árazását. Ám ha a tervek szerint nem szedhetnek majd be annyi pótdíjat a biztosítók, annak végső soron a kármentesek ihatják meg a levét.
A hatóságok problémásnak találják azt a gyakorlatot, hogy a károkozók szorzója három, négy vagy akár ötszöröse is lehet a biztosítási tarifájuknak, ezért 2021. július 1-től vizsgálni fogják a biztosítók kárstatisztikáit, hogy a túlzott pótdíjazás mértékét csökkentsék. A pótdíj csökkentése általános áremelkedést hozhat, az új kgfb-tarifákat pedig 2020. november 1-ig a megváltozott szabályozás értelmében kell majd nyilvánoságra hozni.
Az MNB másik kérése a biztosítók felé bizonyos típusú járművek kilistázásával kapcsolatos, például vontatók, buszok, motorosok, robogósok kiárazása adathiányra hivatkozva. Az MNB szerint viszont mióta rendelkezésre áll a Központi Tételes Adatbázis, azóta ezekre a gépjármű-típusokra is lehet kötni kgfb-t.